Om initiatieven van studentenverenigingen aan te moedigen, lanceerden Veolia en haar Stichting in 2008 de Student Solidarity Awards, die de maatschappelijke benadering van de Groep communiceren naar studenten in de Grandes Écoles en universiteiten. Gisteren heeft de voorzitter en CEO van Veolia, Antoine Frérot, op het hoofdkantoor van de Groep in Aubervilliers prijzen uitgereikt aan de 4 winnaars: geselecteerd uit 128 kandidaten uit de hele wereld (een derde uit het buitenland: Bulgarije, Canada, Senegal, Gabon, Kameroen, Benin, Hongarije, Duitsland), ontvangen zij een financiële bijdrage om hen te helpen hun project uit te voeren.
De projecten met betrekking tot solidariteit, sociale en werkgelegenheidsondersteuning en milieubescherming, gebieden die onder de Veolia Foundation vallen, worden gekozen op basis van 8 criteria:
1. De kwaliteit van de aanvraag: duidelijkheid, voorgestelde methodologie, algemene begrijpelijkheid en methodologie
2. Professionaliteit: inzicht in de lokale context, betrokkenheid van de betrokken overheidsinstanties
3. Haalbaarheid van het project: technisch en financieel, partners en instellingen die zijn opgericht.
4. De impact van het project: economische, sociale en/of milieugevolgen
5. De door de vereniging nagestreefde synergieën: cofinanciering en externe steun
6. De aard van de gevraagde steun
7. Duurzaamheid: betrokkenheid van lokale middelen om het project in stand te houden.
8. Een innovatieve aanpak.
Een prijs van 15.000 euro wordt verdeeld over de 4 winnaars.